fredag 1. april 2011

Malawisk førerkort.

I dag hentet jeg mitt malawiske førerkort. Det er ikke så ofte jeg føler meg overkvalisfisert for noe. Men da jeg fikk dette førerkortet i hånden tenkte jeg: dette er jeg overkvalifisert for ;)


Jeg viste stolt mitt nye malawiske førerkort til en malawisk bekjent og spurte om han har førerkort. I det jeg stillte spørsmålet avbrøt jeg meg selv: Ja selvfølgelig! Det vet jeg jo godt! Jeg har jo sett bilen din. Da lo han godt og sa: Nei nei! jeg har bil men ikke førerkort. Åh??? svarte jeg! Kjører du den ikke? Å jo svarte han. Hva med politiet da? spurte jeg. Jeg vet som regel hvor de er sa han... Jeg avsluttet samtalen der og da og sa: håper jeg ikke møter deg i trafikken. Også lo vi begge på ordentlig malawisk vis: jo mer folk ler, jo mer alvorlig er situasjonen....

3 kommentarer:

  1. spennede å lese bloggen marianne :-) høres ut som su har det fint der :-) vi savner deg her hjemme på føde b . du få ta det rolig i trefikken høres ut til hehe :-) kos deg videre .

    klem fra hege s

    SvarSlett
  2. Det er ikke en 1. april spøk også?

    SvarSlett
  3. hei :-)
    Morsomt å lese bloggen din!!! Artig med små innlegg om ditt og datt..
    skal si du opplever mye spennende, suger det til meg her jeg sitter og stort sett bare ammer og bytter bleier...
    kos deg med besøk av heidi!! hils masse og ha det gøy!!!
    pia xxx

    SvarSlett