tirsdag 23. august 2011

Roadtrip Mosambik


Ingen leiebilfirmaer ville forsikre bilene sine i Mosambik  - urovekkende - så vi leide en billig Toyota Corolla som vi hadde råd til å betale tilbake hvis den ble totalvraket eller stjålet. Med Corollaen satte vi kursen for Mosambik, med sydligste mål: Tofo. I løpet av turen tilbakela vi 3537,4 km på veien - Det var deffinitivt værdt kjøringen når jeg kom ut til sjøen, fikk lukten av havet og fikk spise sjømat til både lunch og middag i 14 dager! Vi startet med safari i Gorongosa nationalpark.







                                                            
                                                                         Tofo


 
                                      I Tofo bodde vi på utrolig sjarmerende Casa Azul.

Kolbjørn nyter ettermiddagen
                                                       Ettermiddagssolen på Casa Azul

                                       Høy sigarføring når man på tur med Kolbjørn.
                                           Vi så noen forferdelige trafikkulykker underveis.

Dette er på vei ut fra en Bush Camp hvor vi overnattet en natt. Stedet var totalt øde. Vi ankom i mørket og hadde ingen anelse om hva som var omkring... et skikkelig spooky sted. Jeg brå våknet om natten og sa: Jeg har en dårlig, dårlig følelse for dette stedet!! Dagen etter viste det seg at vi bodde på et koselig sted med basseng og fantastisk utsikt over en appelsin plantasje...
Hver gang vi kjørte forbi en ny bilulykke: Marianne! Marianne! Ta bilde av den!!!!!
                                                  Lunch på marked i landsbyen Karen


                          Fantastiske endeløse hvite strender på Archipelago de Bazaruto
                                                                     Snorkling
                                                                       Båttur
                                              Team Extreme! På vei ut for å dykke.


                                            Svømte med whalesharks! - kick!
Etter to uker i Mosambik gledet jeg meg til å komme tilbake til Malawi! Gledet meg til å se alle de uforbeholdent smilende fjesene! Det jeg ikke hadde tenkt på var at situasjonen her tilsa at det var masse politi og militære i gatene og at drivstoffkøene laget trafikkaos...

4 kommentarer:

  1. Heldiggris! Flotte bilder. Take care.
    Eline

    SvarSlett
  2. Fantastisk tur!!!
    Fantastiske bilder!!!

    Jeg er litt missunnelig!
    Men miss-unner deg ikke!
    God klem fra mamma

    SvarSlett
  3. wow for en tur det må ha vært :-) flott blogg!!!
    sier som eline ..take care
    pia xxx

    SvarSlett
  4. Ouh shit sjømat te lunsj og middag kvar dag? Godt eg ikkje va med, haha!

    SvarSlett