onsdag 30. mars 2011

Jordmorkurven



Dette er jordmorkurven min.
Den har jeg med på jobb. Når jeg ikke er på jobb står den i baksete på bilen min.
Den inneholder det jeg kan komme til å trenge under en fødsel:

Jordmorstetoskop
sterile hansker
usterile hansker
plastikkforkle
amniohook tilå ta hull på fosterhinnene med
nål og tråd hvis jeg må sy etter fødslen
bedøvelsesspray som brukes hvis jeg må sy
kiwi vakuum, sugekopp hvis barnet må fort ut.
En liten kniv som jeg kan legge episiotomi med eller kutte navlesnoren med
Navlesnorsklemme
et såpestykke
baby luer
termometer
klokke
medisiner til bruk ved store blødninger
penn og papir
sterile sprøytespisser
venfloner
CTG papir (papir som brukes i de maskinene vi monitorerer pulsen til barna med)
navneskilt
toalettpapir, alltid mangelvare på personaltoalettet
Hiv medisiner i tilfellet jeg stikker meg på en nål eller å annen måte er engstelig for at jeg er blitt smittet

Det er ikke det at de ikke har utstyret på avdelingen. Men sannsynligheten for at det er tomt er absolutt til stede, eller at jeg trenger utstyret fort, og da er det veldig greit å ha det selv og vite hvor jeg har det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar