onsdag 30. mars 2011

Barnetøy

På torsdag hadde jeg besøk av en gjeng jenter fra Sonans videregående i Drammen. Det var en gjeng engasjerte jenter fra 1. klasse som hadde samlet inn 170 kg barnetøy. Dette barnetøyet delte vi ut til fødeavdelingene på Bwaila, distriktsykehuset og KCH, sentralsykehuset hvor jeg jobber. De hadde fordelt tøyet i små startpakker som vi kan gi til de fattige kvinnene. Det var også en mengde barnetepper, noen av de ga jeg til nyfødt "intensiv" her på KCH. Vi ga også en donasjon med klær og bamser til barnehjemmet der jeg er en gang i uken, www.ministryofhope.org. Jentene forelsket seg helt i barna på barnehjemmet og to av dem bestemte nå at de skal bli sykepleiere og komme tilbake hit ;).
Desverre fikk jeg ikke tatt bilde av disse flotte jentene men dere kan ta en titt på bloggen deres: prosjektmalawi.blogg.no

1 kommentar:

  1. Tusen takk for at Sonans-Malawiprosjektet fikk komme, og håper alt kommer til nytte! Vi er i full gang med å samle inn til neste tur! Følg oss videre på www.sonans-malawi.no. veldig hyggelig om du kunne tatt noen bilder av noen av babyene som har fått tøy fra oss, det er så motiverende å se! Mange klemmer fra Ida Glemminge, Sonans-Malawi

    SvarSlett