onsdag 7. september 2011

Lille Nurket - noen dager eldre


Idag hilste jeg på lille Nurket på nyfødtavdelingen. Hun er mindre enn da hun ble født. Veier nå 1250 gr. Var i Kangoroocare. Lå på brystet til en dame som svarte når jeg spurte etter Nurkets mor. Men denne damen manglet bare èn tann... Men når hun skulle vise meg at det virkelig var riktig Nurket, viste hun meg tøyet jeg hadde gitt dem da Nurket ble født også smilte hun stort som om hun sa: Der ser du! Nå ville jeg gjerne se moren til nurket. Når jeg fant henne viste hun meg sårene på høyere siden av kroppen som hun fikk etter at hun hadde ligget bevisstløs i ambulansen på vei til oss. Bilen var blitt så varm at hun hadde fått brannskader på høyere side av overkroppen, høyere bryst og høyere arm. Hun rakk ut tungen og viste hvordan de hadde sydd den sammen etter at hun hadde bitt den av. Hun smilte med et smil hvor alle tenne på venstre side av overkjeven manglet. Men hun så uforskammende godt ut! Smilte! Lo! Og hadde masse å fortelle meg på Chechewa. Jeg viste henne bilde av Nurket og da ble det vill jubel blandt alle damene på rommet!

2 kommentarer: